
 
One question: one answer 
LEARNING AND EXPERIENCING IS OUR PURPOSE ON EARTH  
  
 

 
 

Jewish Control of the British Media! 
 
 
 

By 
Thomas Sparks 

 
May 2002 Update 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
 
 
 
 
 
 
 



 
Abstract 

 
 
The Jews have an almost total grip on the media in Britain, systematically, constantly and intensely feeding 
their propaganda and example to almost everyone in Britain, which is nothing new.  With this media, they are 
uniformly, deliberately, systematically, constantly and intensely promoting both the transformation and 
permanent destruction of Britain into a multiracial, “multicultural” state, and also the interests of the so-called 
“state of Israel”, against the wishes and interests of the native British people.   
 
The television medias that they control broadcast into almost every home in Britain, all day, every day.  BBC 
television under the Jew Alan Yentob broadcasts into almost every home all day, every day.  Likewise ITV, 
which is controlled by Carlton Communications plc under the Jew Michael Green and by Granada plc 
under the Jew Steve Morrison, each of which broadcasts to regions of 26 million, half of the population, or 
more, all day, every day.   
 
Daytime television across the ITV network, which broadcasts to the whole of Britain, every day, is mainly 
provided by Anglia Television under the Jew Graham Creelman, while the rest of the time it is controlled by 
the regions controlled by Carlton Communications plc and Granada plc.   
 
Likewise ITN, which provides the news for the ITV network every day, is controlled by the Jew Michael 
Green and its programmes are broadcast to the whole of Britain, while Carlton and Granada jointly own the 
London News Network.   
 
Further, BSkyB controlled by the Jew Rupert Murdoch broadcasts to over 10 million subscribers and their 
families every day.   
 
Meanwhile, the main two production studios in Britain, and the largest in Europe, are controlled by Pinewood-
Shepperton Limited, controlled by the Jew Michael Grade.   
 
The situation is similar in radio, with all BBC radio stations controlled by the Jewess Jenny Abramsky, alone 
accounting for 49% of all radio listening in Britain, every day.   
 
Further, in total, over 85 million copies of Jewish controlled newspapers are sold in Britain every week, 
controlled by the Jew, Richard Desmond, the Jew Rupert Murdoch, the Jew Guy Zitter, the openly Shabbat 
Goy and rabidly Zionist Conrad Black and Mrs Black, who is the Jewess Barbara Amiel.   
 
They deliberately, constantly, systematically and intensely use this media to promote the multiracial and 
“multicultural” transformation of Britain against the wishes of the British people.  That is treachery, treason, of 
a terrific magnitude. Along with mass, coloured immigration, they are also deliberately encouraging mass 
inter-racial marriage, race-mixing, which will mean the extinction of our race. It is genocide. We must break 
the Jewish yoke if our race is to survive.  
 
We shall first consider their control of television and of radio, and then of the press; finally we shall give a 
summary of our findings.  All data contained in the study are accurate as of May 2002.  
 
 

 
 
 
 
 
 
 



 
Television and Radio 

 
ITV  
Jewish Controlled  
 
It had always supposedly been a principle of ITV, since its foundation in 1955, that unlike the BBC, each 
company involved could only hold a franchise to broadcast to a single region and that these franchises were to 
be reviewed every couple of years.  But in 1993, the Jew Michael Green, who is the founder and Chairman of 
Carlton Communications plc, along with the Jewish Saatchi brothers of the advertising giants Saatchi and 
Saatchi, aggressively campaigned to have the independence of the ITV regions abolished, with the 
Government agreeing.  At present, the ITV network is divided into fourteen regions, all of which are 
controlled by two Jewish controlled companies, Carlton Communications plc and Granada plc, except for 
the less populous regions of Scotland, Ulster and the Channel Islands.  Carlton controls Central, London, West 
Country and HTV Wales and West: while Granada controls Anglia, Border, Granada, London Weekend, 
Meridian, Tyne Tees and Yorkshire.  
 
In April 2001, Carlton Communications plc and Granada plc announced proposals for partnership in a new 
ITV company, which will put the entire ITV network under the control of a single Jewish controlled ITV 
company.  New Labour have announced, May 2002, that present laws which would prohibit such a merger are 
to be changed in their Communications Bill.  The new company will simply have control of ITV, ITV2, and a 
new ITV Sport Channel.  Michael Green, the Jewish Chairman of Carlton Communications plc, boasted of the 
new monopoly that:  
 

“ITV will now leapfrog the BBC and Sky with this new partnership. A combined free-to-air and pay 
television audience of 50 million viewers a week offering entertainment, the Internet and e-commerce 
is a world first.”   

 
Steve Morrison, the Jewish Chief Executive of Granada plc, commented:  
 

“This agreement will fuel the growth and evolution of ITV and unlock the full potential of our assets 
in the digital age.  ITV's strong content brands, like Coronation Street, Popstars, Survivor and Who 
Wants to be a Millionaire? will be exploited across all channels, making ITV the home of 
entertainment for everyone, everywhere.”   

 
As things are, each of the companies broadcasts to 26 million people, half of the country, or more.   
Kosher TV.  
 
 
 
Carlton Communications plc 
Jewish Controlled  
 
The Jew Michael Philip Green is the founder and Chairman of Carlton Communications plc, floated on the 
London Stock Exchange in February 1983, and has a personal “salary” of £892,000 and a personal fortune of 
£124 million.  Carlton has a turnover of £2.1 billion, and in A.D. 2000 reported pre-tax profits of £342m, while 
Green has a “salary” of £892,000 per year and a staff of 3000.   
 
Carlton is a media company, dealing in free and pay television, the making and distribution of programmes, as 
well as in interactive television and the internet.  It owns over 40 per cent of the ITV network, which is by far 
the UK's largest commercial broadcaster, and thereby presently broadcasts to 26 million people in the United 
Kingdom.   
 
Its ITV channels are: Central, London, West Country and HTV Wales and HTV West.  Its Carlton Channels 
division also includes 50% of London News Network, 25% of GMTV and 20% of ITN.  Carlton Productions is 



a major producer for ITV, producing drama, entertainment, factual, factual entertainment, comedy and 
children’s titles, investing over £200m a year in producing new television programmes for ITV, BBC, 
Channel 4, Channel 5 and digital channels.  It includes the producer Planet 24, responsible for Gay Time TV, 
and the supplier of game show formats Action Time.   
 
Carlton International controls and sells a library of 2,000 films and 18, 000 hours of television programmes 
to over 100 countries.   
 
Carlton America produces seventeen films for television each year.  According to the Media Guardian, July 
16, 2001:  
 

“His future power is inextricably linked to the future of ITV, which will become a single company in 
the not too distant future.”   

 
He was quoted in the Jewish Chronicle as declaring that:  
 

“I am very aware of being Jewish.”   
 
Kosher TV! 
 
 
 
ITN  
Jewish Controlled  
 
Green is also Director of ITN, which provides the news for the ITV network, of GMTV Limited and of 
Thomson multimedia in France.  He is also Chairman of the Media Trust.   
 
Kosher TV!  
 
 
 
Granada plc  
Jewish Controlled  
 
In the year ending 30th September 2000, Granada plc had a turnover of £5,447 million and made operating 
profits of £123 million.  Like its partner Carlton Communications plc, Granada is a media company, dealing in 
television broadcasting and production, pay and digital TV.  The company owns seven of the ITV stations: 
Anglia, Border, Granada, London Weekend, Meridian, Tyne Tees and Yorkshire.  It broadcasts to 60% of 
Britain’s homes.   
 
Its other ITV investments are ITN (20%), GMTV (25%), London News Network (50%), and the Scottish 
Media Group (18.1%), which controls Grampian, and Scottish.   
 
Granada Creative produces nearly 9000 hours of original television programmes and films per year, which it 
sells to more than 120 countries and makes in five countries worldwide.  It made 60 % of the ITV Network’s 
original programmes, in A. D. 2000, and 83 % of its best-rating ones.  
 
The Jew Steve Morrison is Chief Executive of Granda plc.  He joined Granada Television in 1974, was made 
Director of Programmes in 1987, and was appointed Managing Director of Granada in 1993, Managing 
Director of LWT in 1994, Chairman of the ITV Marketing Group and of Laser Sales in 1995, and Chief 
Operating Officer of Granada Media Group in 1996.  He is also Governor of the National Film and 
Television School.  He is set on permanent joint domination of the entire ITV network with his fellow Jew 
Michael Green.   
 
Kosher TV! 



 
Anglia Television  
Jewish Controlled  
 
Also worthy of mention within the ITV network is Anglia Television, now part of the Granada Media Group.  
Broadcasting to the East of England, covering nine counties from the Wash to the Thames and westwards to 
Northamptonshire, Hertfordshire and Buckinghamshire, of which it is the most watched television channel, it 
has its own audience of over four million.  However, as a producer, Anglia is the major provider of daytime 
and religious programmes for the entire ITV Network and also produces documentaries.  
 
The Jew Graham Creelman has been Managing Director of Anglia Television since 1996.  He is also 
Chairman of Anglia Multimedia, Chair of Eastern Screen, and Chair of East of England Cultural Consortium.  
Before joining Anglia, he was a current affairs producer for BBC Television, and specialised in politics.   
 
Kosher TV! 
 
 
BBC TV  
Jewish Controlled  
 
The present Director General of the BBC is Greg Dyke, who is thought to be a Shabbats Goy. He was 
appointed by the fanatically muliticulti New Labour Government, to which Party he had donated over £50, 000 
in the preceding five years.  He was previously Chairman of Pearson Broadcasting plc, who then owned 
Thames Television, and while there he left its day-to-day running to the Managing Director, the Jew Tony 
Cohen. Dyke is well known for his fanatical anti-white crusade.   
 
He complained during his interview on BBC Radio Scotland’s The Mix show on January 7, 2001 that, “I think 
the BBC is hideously white.” And I had thought it was hideously Jewish, like the rest of the world’s media!   
 
He has made the negress Linda Mitchell Head of Diversity at the BBC, with the task of ensuring that the BBC 
fully reflects “the diversity of the United Kingdom” in its programmes and workforce. Dyke explained at a 
Race in the Media conference, that his crusade to enlarge the ethnic representation of the BBC is the “acid 
test” of his tenure. We do not think that Dyke has much to worry about on that score.  
 
The Jew Alan Yentob is Director of Drama, Entertainment and Children’s Programmes, for all of BBC 
television with a personal staff of 1392 and a salary of £213,000. He formerly had the title of Director of 
Television from 1997 to 2000 and before that, Director of Programmes.  According to Broadcast magazine in 
1996, his former title gave him  
 

“control over all non-news BBC programmes including those for satellite channels and those in 
English for the World Service.”   

 
Judging by his new title, one does not suppose much has changed.  He is a close personal friend of the Jew 
Michael Green who owns Carlton plc and of the Jew Michael Grade, Chairman of Pinewood-Shepperton 
Limited, whom we shall meet soon.  They holidayed together in the Caribbean and, together with the Jew 
Charles Saatchi, are referred to by insiders as the “St. John's Wood Mafia”.   
 
For good measure the atheist Jew, Alan Bookbinder was appointed the BBC's new Head of Religion and 
Ethics in July 2001.   
 
Kosher TV! 
 
 
 
 



The BBC, like the rest of the supposedly British media, is fully geared to the all-out promotion of 
“multiculturalism”.  Its Producers' Guidelines specify to its potential programme producers that: “People from 
all groups should be represented in the full range of our programmes.  
 
[...] BBC programmes should not categorise black people as criminals.  
 
[...] Colour should be mentioned only when it is relevant.  Ask yourself each time: would you say “white” in 
similar circumstances?  
 
[...] Programmes must not allow offensive assumptions or generalisations in scripted material, and 
interviewees who express them need to be challenged wherever possible.  
 
[...]  BBC programmes must not be vehicles for prejudice. Lesbians and gay men can be particularly subject to 
thoughtless and offensive stereotyping.  
 
[...] Programmes must not allow offensive assumptions or generalisations in scripted material, and 
interviewees who express them need to be challenged with vigour.  
 
[...] Be sensitive to the effect of language. 'Homosexual' has wide currency. 'Gay and lesbian' is often preferred 
and is certainly acceptable.”   
 
Kosher TV! 
 
 
 
BBC Radio  
Jewish Controlled  
 
The Jewess Jenny Abramsky is Director of BBC Radio and Music and has control of all of BBC Radios 1, 2, 
3, 4, 5 Live, and of the BBC's digital radio operation.  Abramsky is the most powerful executive in radio in the 
UK, public service or commercial: with control of the five national radio stations she oversees 49% of all radio 
listening in Britain.   
 
She has an annual programming budget of £290 million, a staff of 600 and takes home £258, 000. She has 
spent over 30 years in BBC Radio, only taking a two-year break as Director of the BBC Continuous News 
Services.  
 
Abramsky has also been a Governor of the British Film Industry since February 2000. The BFI Annual 
Review for the year 1999-2000 states:  
 

“We embarked on a series of initiatives to establish cultural diversity as a core value across the BFI”.   
 
They have established the Towards Visibility campaign as part of their “cultural diversity strategy”. She 
received the accolade of “Woman of Distinction” from Jewish Care in 1990.   
 
Kosher Radio! 
 
 
 
BSkyB  
Jewish Controlled  
 
British Sky Broadcasting is also a significant television broadcaster in the United Kingdom, and a part of the 
global media empire, News Corporation, of the Jew Rupert Murdoch, son of Elizabeth Green who was the 
daughter of a wealthy Jewish family.   
 



His rise in the media business has been due to the financial support of the Jews Oppenheimer, Bronfman, 
Armand Hammer and the Jewish Rothschild Empire.  
 
The satellite broadcasting arm of the Jew Rupert Murdoch’s News Corporation, Sky Global Networks, 
includes the lion’s share of British Sky Broadcasting.  British Sky Broadcasting is Britain’s leading pay-TV 
provider and one of the world’s top 250 companies.  It broadcasts news, entertainment and sports programmes 
to over 10 million subscribers and their families in the Britain and Ireland, which includes five and half million 
subscribers to its digital satellite service, which was launched in 1998 with 140 channels. By 1999, satellite 
and cable television channels accounted for over 15% of total UK viewing.   
 
Murdoch has spoken of  
 

“My faith and News Corporation's faith in the integrity and worthiness of the Zionist undertaking”, 
 
And has explained that,  
 

“I have always believed in the future of Israel and the goals of the international Jewish community.”   
 
Kosher TV! 
 
 
 
‘American’ Satellite Broadcasters  
Jewish Controlled  
 
 
The other leading media bosses in the world all broadcast some channels into Britain via satellite:  
 

- The Jew Gerald Levin, the Chief Executive Officer of AOL-Time Warner, the leading media 
conglomerate in the world with sales of £18 billion in the first two quarters of 2001, and 133 million 
subscribers 

 
- The Jew Michael Eisner, Chairmen and Chief Executive Officer of Disney, another world leading 

media conglomerate, with a turnover of $25 billion 
 

- And the Jew Sumner Rothstein (“Redstone”), Chairman and Chief Executive of Viacom, also a 
world leading media conglomerate with a turnover of $20 billion.   

 
The Jew Sumner Redstone remarks of the Jew Murdoch that,  
 

“he basically wants to conquer the world.”   
 
Takes one to know one? Something to bear in mind! 
 
For their part, Jewish-controlled AOL-Time Warner boast that,  
 

“We touch consumers worldwide more than 2.5 billion times each month.”     
 
 
Kosher TV! 
 
 
 
Pinewood-Shepperton Limited 
Jewish Controlled  
 



 
Pinewood-Shepperton Limited is the result of the merger of Britain’s two leading film and television 
production studios, Pinewood and Shepperton into a single company. Pinewood was built in the l930s by J. 
Arthur Rank and was the home of many “classic” British films.  It is Europe's leading production facility and 
has been at the front of international production for over 60 years, presently providing studio facilities for 
producers of feature films, commercial and television programmes.   
 
Shepperton has also been in operation since the 1930s and over 600 films have been made here, including 
many British “classics”.  It is the second largest production studio in Britain, hosting high profile television 
programmes and providing facilities and stages for hundreds of commercials a year.  
 
Pinwood-Shepperton is controlled by the Jew Michael Grade. Grade is the nephew of the Jew Lew Grade, 
also a film producer and one of the founders of the ITV network. Micahel Grade was formerly Controller of 
BBC 1 in 1984, Director of BBC Programmes in 1986, and as Chief Executive of Channel 4 from 1988 to 
1997, he was dubbed “pornographer-in-chief” by the Daily Mail.  He is now Executive Chairman of Pinewood 
and Shepperton Studios, Executive Chairman of Pinewood-Shepperton Limited, Chairman of Hemscott plc, 
Chairman of the Octopus Publishing Group and in October 2001 was made Chairman of Camelot.   
 
The Jew Grade purchased Pinewood Studios from the Rank Group plc for £62 million in February 2000 A.D.  
He was backed by the investment trust “3i”, paying £55.5 million in cash and £6.5 million in a loan note, 
repayable in 2007.   
 
In February 2001 he paid £35 million for the rival Shepperton Studios, again backed by “3i”, and while the 
studios continue to operate under their old names, they are now merged into a single company as Pinewood-
Shepperton, valued at over $144 million.   
 
Kosher TV! 
 
 
The Cultural Diversity Network  
 
We have already seen the pro-multicultural policies of the Jewish controlled BBC, whereby “the full range” of 
their programmes are constantly to be used as instruments for the promotion of “multiculturalism”. The same 
is true of all the other Jewish controlled broadcasters in Britain too. They are all committed in their policies to 
the intense, systematic promotion of a permanent transformation of Britain into a multiracial, “multicultural” 
Britain. This uniformity of political purpose finds an important rallying expression in the so-called Cultural 
Diversity Network, which was launched on October 12, 2000.   
 
Its membership comprises the ITV Network Centre, Carlton Communications plc, the Granada plc, the BBC, 
Channels 4 and 5, BSkyB, ITN, the Independent Television Commission, the Royal Television Society, 
BAFTA, the Film Council and the Broadcasting Standards Commission; United News and Media and Pearson 
plc were also members before they were absorbed by Carlton and Granda.  In other words, all the Jewish 
controlled broadcasters in Britain and their associate bodies are aligned to the CDN.  
 
Although the Jews have been using their control of the media to transform Britain for decades, the so-called 
Campaign for Racial Equality stated in April 2001 that:  
 

“British TV bosses plan to revolutionise the way new television programmes are developed in the 
future, putting diversity right at the heart of the creative process.”   

 
They quoted the Chairman of the CDN as explaining as the purpose of the Network as follows:  
 

“Britain is changing. And British television needs to change too. We are becoming an increasingly 
multiracial, multicultural society.  
 



[…]  The new Commissioning Clause will make diversity one of the standard criteria against which 
new programme proposals are judged. I fully expect it will change the face of television as we know 
it.”  

 
 
In other words, all of the Jewish controlled broadcasters in Britain are committed to constantly and 
systematically using all of their programmes to promote a multiracial, “multicultural” transformation of 
Britain, against the expressed wishes of the British people.   
 
Kosher TV! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
Newspapers 

 
 
Express Newpapers  
Jewish Controlled  
 
 
Express Newspapers owns the Daily Express, the Sunday Express and the Daily Star, all of which have a 
national circulation.   
 
The Daily express had an average daily circulation of 927, 785 in the six months to April 2002, being Britain’s 
second leading mid-market paper, after the Daily Mail.  
 
The Sunday Express had an average circulation of 842, 003 in the same period, and the Daily Star 828, 823.   
 
All together Express Newspapers distributes an average 13 million newspapers in Britain per week.  
 
Express Newpapers was bought in November 2000 by Northern and Shell, all owned by the Jew Richard 
Desmond. Desmond is a “Porno King” who made his personal fortune of £150 million selling pornography, 
which shows the sort of filth who are allowed to control the media in Britain.  
 
He also owns the porno magazines “Big Ones” and “Asian Babes”, as well as the porno satellite stations 
“Television X” and “The Fantasy Channel” and perverted “sex” sites on the internet. Such filth are quite 
celebrities in Zionist Occupied Britain: he has been to tea with the Queen, and the Duke of Edinburgh 
officially opened the Docklands HQ of his porno company. He donated £100,000 to Blair’s Jew Labour in 
return for them not opposing his acquisition of Express Newspapers, which is small fry compared to the £30 
million “raised” for Jew Labour by the Jew “Lord” Levi “moneybags”, as he is known, who effectively owns 
the Party.  Blair phoned Desmond to invite him over to tea at Downing St. the day the sale went through.   
 
Kosher News! 
 
The Jew Desmond used his Express Group to undermine the British National Party’s election campaign in the 
recent Local Elections. His Daily Express ran front page anti-BNP “Nazi” slander articles on four consecutive 
days in the run up to the election, and the day following headlined the front page with “ASYLUM SEEKERS 
FLEE NAZIS” in an attempt to get as much sympathy for mass immigration as possible.  Council workers in 
Oldham left copies of his Express beside the ballot boxes during the elections to deter voters from voting BNP.   
 
Perhaps they should have left copies of “Big Tits” there too, to complete his mockery of our political life.  He 
was joined in his anti-BNP campaign by the rest of the Jewish-controlled “media” as well as by the Jew Gerry 
Gables’ Searchlight slander company, which distributed 200,000 anti-BNP slander leaflets to houses in key 
BNP wards during the election campaign.   
 
Also prominently active were the slanderously named “Anti-Nazi League” which is a front group for the Jew 
Tony Cliff’s Socialist Workers Party, the main Marxist group in Britain. The BNP managed to gain 
representation in a few wards, but for now, mass coloured immigration continues under the Jew “Lord” 
Bessam as Secretary for Immigration and the Jewess Barbara Roche as Under-Secretary for Immigration; which 
is not to mention such Jew Labour figures as  the Jew “Lord” Irvine as Attorney General; the Jew “Lord” Wolf 
as Lord Chief Justice; the Jew Jack Straw as Home Secretary; the Jew Stephen Lander as Head of MI5; the Jew 
“Lord” Millet as Chief of Appeal, &c. ad nauseam.  At the same time 250, 000 Britons flee the rapidly 
deteriorating country each year, hastening the transformation from a white to a non-white Britain.   
 
Kosher Britain.   
Almost dead Britain.  
 
 



News International 
Jewish Controlled  
 
 
The Jew Rupert Murdoch’s News Corporation owns News International, which owns the Sun, the Times, 
the Sunday Times and News of the World, all of which have a national circulation.   
 
In the six months to October 2001, News of the World had an average daily circulation of 4,042,714 and the 
Sun of 3,507,176, being the two best selling daily papers in Britain with a joint average daily circulation of 
over 7.5 million copies, with perhaps twice that many people actually reading them. The Sunday Times had an 
average weekly circulation of 1,383,683, being the best selling Sunday broadsheet, and the Times a daily 
circulation of 717,657, being the second best selling daily broadsheet. 
 
Altogether, News International distributes over 50 million newspapers a week in Britain.   
 
Kosher News! 
 
 
 
The Telegraph Group 
Zionist Controlled  
 
 
Another major newspaper group in Britain is the Telegraph Group Limited, which is owned by Hollinger 
International Inc. In 2000, Hollinger sold its major Canadian newspapers for US$2.1 billion to CanWest 
Global Communications Corporation, which is owned the Jew Israel Asper, who alone owns over 60% of 
Canada’s newspapers and other media outlets, including 14 metropolitan dailies and 128 local newspapers 
across that country.   
 
However, Hollinger still has dozens of papers in the US.  The Chicago Sun Times and the Telegraph 
newspapers are its main assets.  
 
It also owns the Jerusalem Post, the Jerusalem Report, Shaar Lamatchil (Israel), This Week in Israel, the 
Student Post (Israel), and the “Christian Jerusalem Post”.  
 
Its Telegraph Group owns the Daily Telegraph, the Sunday Telegraph, the Weekly Telegraph, the Spectator 
magazine as well as other, lesser media interests, including the Saturday Telegraph, all of which named 
newspapers have a national circulation.   
 
In the six months to October 2001, the Daily Telegraph had a daily circulation of 1,023,510, being the best 
selling broadsheet in Britain, ahead of the Jew Murdoch’s Times; and the Sunday Telegraph a had weekly 
circulation of 812,613, being the second best selling Sunday broadsheet, after the Jew Murdoch’s Sunday 
Times. The Spectator magazine had an average weekly sale in the six months to 30-Jun-2001 of 60,776.  
Altogether, the Telegraph Group distributes about 7 million papers a week.   
 
Hollinger International lost £99 million in the third quarter.  
 
The Telegraph Group and Hollinger International belong to the openly Shabbat Goy, the Canadian Conrad 
Black, Chief Executive Officer of Hollinger. Mrs Black is the Jewess Barbara Amiel. Conrad Black is a 
raving Zionist as well as “still the third biggest newspaper magnate in the world” according to the Media 
Guardian.   
 
In the 24 February, 2001 edition of the Spectator, one of his writers dared to criticise “Israel’s” treatment of 
Palestinian civilians, provoking Black to a tactical Zionist rage, to which Lord Gilmour responded as follows:   
 
 



“A few weeks ago, Taki, one of The Spectator's columnists, wrote a wholly innocuous column in 
which, referring to Israel, he talked about “those nice guys who attack rock- throwing youths with 
armour-piercing missiles.”  

 
[…] [Black] decided to write an article in The Spectator fatuously accusing Taki of being anti-
Semitic, and alleging that what he had written was “almost worthy of Goebbels”.  

 
[...]  Even so, although the pretence that critics of Israel are anti-Semites is a transparent fraud, it has 
proved an enormously successful blackmailing tool.”  
 
 

Black referred to the Palestinians in his Jerusalem Post in 1993 as “vile and primitive”, while Mrs. Black, the 
Jewess Barbara Amiel likened them to “animals” in the November 7, 2000 edition of their Telegraph.   
 
Conrad Black explained that,  
 

“If editors disagree with us they should disagree with us when they're no longer in our employ. The 
buck stops with ownership. I am responsible for meeting the payroll; therefore I will ultimately 
determine what the papers say and how they're going to be run.”   

 
Kosher News! 
 
 
 
Associated Newspapers  
Jewish Controlled 
 
 
The “flag ship”, national circulation newspaper of Associated Newspapers is the Daily Mail, which had an 
average daily circulation of 2,477,416 in the six months to October 2001, while the company claims an actual 
daily readership of 5 million during the week and 6 million on Saturdays.   
 
It has a weekly circulation of around 15 million and is Britain’s leading mid-market paper.  The Managing 
Director of the Daily Mail is the Jew Guy Zitter.   
 
Kosher News! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
Conclusions 

 
 
 
The Jews have an almost total grip on the media in Britain, systematically, constantly and intensely feeding 
their propaganda and example to almost everyone in Britain, which is nothing new.   
 
With this media, they are uniformly, deliberately, systematically, constantly and intensely promoting both the 
transformation and permanent destruction of Britain into a multiracial, “multicultural” state, and also the 
interests of the so-called “state of Israel”, against the wishes and interests of the native British people.   
 
The television medias that they control broadcast into almost every home in Britain, all day, every day.  BBC 
television under the Jew Alan Yentob broadcasts into almost every home all day, every day.  Likewise ITV, 
which is controlled by Carlton Communications plc under the Jew Michael Green and by Granada plc under 
the Jew Steve Morrison, each of which broadcasts to regions of 26 million, half of the population, or more, all 
day, every day.  Daytime television across the ITV network, which broadcasts to the whole of Britain, every 
day, is mainly provided by Anglia Television under the Jew Graham Creelman, while the rest of the time it is 
controlled by the regions controlled by Carlton Communications plc and Granada plc.   
 
Likewise ITN, which provides the news for the ITV network every day, is controlled by the Jew Michael 
Green and its programmes are broadcast to the whole of Britain, while Carlton and Granada jointly own the 
London News Network.  Further, BSkyB controlled by the Jew Rupert Murdoch broadcasts to over 10 million 
subscribers and their families every day.  
 
Meanwhile, the main two production studios in Britain, and the largest in Europe, are controlled by Pinewood-
Shepperton Limited, controlled by the Jew Michael Grade.   
 
The situation is similar in radio, with all BBC radio stations controlled by the Jewess Jenny Abramsky, alone 
accounting for 49% of all radio listening in Britain, every day. Further, in total, over 85 million copies of 
Jewish controlled newspapers are sold in Britain every week, controlled by the Jew, Richard Desmond, the Jew 
Rupert Murdoch, the Jew Guy Zitter, the openly Shabbat Goy and rabidly Zionist Conrad Black and Mrs 
Black, who is the Jewess Barbara Amiel.  
 
They deliberately, constantly, systematically and intensely use this media to promote the multiracial and 
“multicultural” transformation of Britain against the wishes of the British people.  That is treachery, treason, of 
a terrific magnitude.  Along with mass, coloured immigration, they are also deliberately encouraging mass 
inter-racial marriage, race-mixing, which will mean the extinction of our race.  It is genocide.  We must break 
the Jewish yoke if our race is to survive.  
 
 
All data contained in the study are accurate as of May 2002.  
 
 


	One question: one answer

